Dit is de reden waarom échte ondernemers content maken
“If you’re an entrepreneur of any kind, you need to realize the single greatest investment you will ever make in yourself is in telling your personal story through the content you share.”
Ik las deze zin in een artikel van Nicolas Cole op Medium en het raakte mij meteen. Het strookt precies met de filosofie van mijn bedrijf: ik help vrouwelijke ondernemers met het maken van teksten en online zichtbaarheid zodat ze hun bedrijf kunnen laten groeien. Ik geloof in de kracht van verhalen, mooie teksten, storytelling.
(Medium is trouwens een fantastische bron van kennis over marketing, social media en bijvoorbeeld online ondernemen. Het is een platform waarop zowel professionals als amateurs artikelen kunnen publiceren.)
Ik lees verder in het artikel.
“Mensen willen werken met mensen die ze vertrouwen”
“Mensen willen spullen kopen van mensen waar ze zich aan kunnen relateren”
“Mensen willen zich wenden tot mensen met wie ze dingen delen.”
Aldus Cole.
Daarom is storytelling over jouw bedrijf of organisatie dus zo belangrijk. Via blogs, social media posts, video’s of een podcast laat je zien wie je bent en waar je voor staat.
Deze coronatijd is een goed moment om te werken aan de content over jouw bedrijf. Het is vaak iets waar je niet aan toekomt, omdat je te druk bent. Grijp je nu je kans?