Dit is de reden waarom échte ondernemers content maken

bloggenvoorjebedrijf

 “If you’re an entrepreneur of any kind, you need to realize the single greatest investment you will ever make in yourself is in telling your personal story through the content you share.”

Ik las deze zin in een artikel van Nicolas Cole op Medium en het raakte mij meteen. Het strookt precies met de filosofie van mijn bedrijf: ik help vrouwelijke ondernemers met het maken van teksten en online zichtbaarheid zodat ze hun bedrijf kunnen laten groeien. Ik geloof in de kracht van verhalen, mooie teksten, storytelling.

(Medium is trouwens een fantastische bron van kennis over marketing, social media en bijvoorbeeld online ondernemen. Het is een platform waarop zowel professionals als amateurs artikelen kunnen publiceren.)

Ik lees verder in het artikel.

“Mensen willen werken met mensen die ze vertrouwen”

“Mensen willen spullen kopen van mensen waar ze zich aan kunnen relateren”

“Mensen willen zich wenden tot mensen met wie ze dingen delen.”

Aldus Cole.

bloggen

Iedere ondernemer heeft waardevolle kennis die gedeeld kan worden in blogs of via social media.

Daarom is storytelling over jouw bedrijf of organisatie dus zo belangrijk. Via blogs, social media posts, video’s of een podcast laat je zien wie je bent en waar je voor staat.

Deze coronatijd is een goed moment om te werken aan de content over jouw bedrijf. Het is vaak iets waar je niet aan toekomt, omdat je te druk bent. Grijp je nu je kans?

Wil je content leren maken waarmee je jouw ideale klanten aantrekt? Maar heb je weinig tijd om dat te doen? Volg dan mijn online training Schrijven voor je doelgroep zonder dat het veel tijd kost. Ik leer je hoe je aantrekkelijke content maakt die de juiste snaar raakt bij je doelgroep. Klik hier voor meer informatie. Ook deel ik ook iedere editie naast boekentips mijn beste schrijftips met je! Schrijf je hier in voor mijn nieuwsbrief.