Met deze drie tips schrijf je blogs die iedereen leest
Vaak vergeet je dat jouw kennis waardevol is voor anderen. Ook in tijden van corona moet je altijd blijven nadenken waar jouw doelgroep behoefte aan heeft en hoe jij kunt helpen. In deze blog geef ik drie tips voor het maken van waardevolle blogs of social media posts die iedere ondernemer METEEN kan toepassen.
Een zekere coronamoeheid doet inmiddels zijn intrede. Bij mij althans, ik weet niet hoe dat bij jou zit. Soms ga ik bewust op zoek naar andere thema’s om mij mee bezig te houden. Ik kijk naar kookzender 24kitchen, naar Jamie Olivers 15 minutes meals. Een paar dagen later probeer ik het gerecht na te maken samen met Simon. Met twee man sterk doen we er ruim een half uur over en daar kunnen we dan weer hard om lachen. (We maakten overigens deze soep, met vegetarische kipstukjes, dat werkt ook prima.)
Weet je wat interessant is aan die ’15 minute meals’ van Jamie? Dat hij na heeft gedacht waar zijn doelgroep behoefte aan heeft en daar vervolgens content (een boek/televisieprogramma/Instagramposts) over maakte. Hij richt zich op werkende en drukke mensen die weinig tijd (en zin) hebben om te koken. In het programma benadrukt hij dat je ‘niet te moeilijk moet doen’. Gebruik de keukenmachine om de pompoen te schaven, kook water in de waterkoker voor de noodles en gebruik een knoflookpers.
Keep cooking and carry on
Inmiddels hebben de contentmakers van Jamie Oliver meteen het roer omgegooid. Via zijn Instagrampagina kom ik terecht op zijn website met ‘Keep cooking and carry on-recepten: over het bakken van brood en troostende chocoladetaart in tijden van lockdown. Ook verkoopt hij de ‘save British cheese collection’: This selection brings together three cheeses that desperately need your support, aldus de tekst op de website.
Wat kun jij toevoegen met jouw kennis?
Ik geloof dat we allemaal kennis hebben die we NU kunnen delen met anderen. Soms zit je zelf zo opgesloten in je eigen bubble of vakgebied, dat je niet beseft dat dingen die jij heel normaal vindt, voor anderen heel lastig zijn. Jij kunt anderen echt iets leren.
Gebruik de volgende drie tips en schrijf daarmee waardevolle content voor jouw doelgroep.
- Over welke onderwerpen in jouw vakgebied vragen bekenden en vrienden jou altijd om advies?
- Wat zijn dingen die je in de afgelopen vijf jaar geleerd hebt en eerder had willen weten?
- Wie zijn jouw grote inspiratiebronnen en waarom?