Met deze truc trekken de schrijvers van Buzzfeed 500 procent meer lezers naar de website
“Gebruik twintig procent van de tijd die je besteedt aan het schrijven van een artikel, aan het maken van de juiste kop.”
Het was een van de lessen die ik oppikte van een online masterclass van Cole Schafer over schrijven. Hij is copywriter voor verschillende merken en daarnaast ook dichter. Zijn persoonlijke website met blogs over schrijven en leven trekt iedere maand tienduizenden bezoekers.
“Maak de beste headline die lezers deze dag zullen lezen. Dit is de enige manier dat iemand je artikel, waar ontzettend veel werk in zit, zal lezen”, stelt Cole. En hij past hiervoor dus de hierboven genoemde ’20 procent-regel’ toe.
Vijfhonderd procent meer lezers
Wat ik nog meer interessant vond uit de masterclass was dat schrijvers van nieuwswebsites als BuzzFeed voor plaatsing 25 verschillende koppen maken boven hun artikel. Dit proces verhoogt het aantal ‘click-throughs’ met 500 procent!
Ik houd ervan om altijd te blijven leren en een ideale manier hiervoor zijn onlinetrainingen. Je kunt ze volgen op een verloren moment wanneer het jou goed uitkomt.
Project in coronatijd
Zelf heb ik in de coronatijd een onlineschrijftraining ontwikkeld in samenwerking met Simon de Wilde met verschillende video’s en opdrachten. Met deze onlinetraining leer je sterke teksten schrijven waarop jouw doelgroep wel zit te wachten! Zowel vorm als inhoud komen aan bod in de training.
Ook leer ik je mijn eigen trucs over het maken van een sterke kop boven je artikel. Tips die ik opdeed door mijn werk als journalist bij diverse landelijke kranten en docent schrijven bij verschillende hogescholen.
De video’s zijn informatief en kun je makkelijk tussendoor bekijken en meteen toepassen bij het schrijven.
Wil je deze handige training meteen aanschaffen? Meer weten? Kijk snel hier.