Wat kun je leren van Jamie Olivers contentstrategie in coronatijden?

bloggen coaches

Jamie Oliver weet als geen ander hoe hij met de juiste content zijn doelgroep bereikt. Wat kun je leren van zijn contentstrategie in tijden van corona. En hoe kun je er zelf mee aan de slag? In dit artikel geef ik drie goede tips!

Een zekere coronamoeheid doet inmiddels zijn intrede. Bij mij althans, ik weet niet hoe dat bij jou zit. Soms ga ik bewust op zoek naar andere thema’s om mij mee bezig te houden.

Ik kijk naar kookzender 24Kitchen, naar Jamie Olivers 15 minute meals, dat programma over snelle maaltijden die in een oogwenk klaar zijn. Aldus Jamie. Een paar dagen later probeer ik het gerecht na te maken samen met Simon. Met twee man sterk doen we er ruim een half uur over en daar kunnen we dan weer hard om lachen. (We maakten overigens deze soep, met vegetarische kipstukjes, dat werkt ook prima en de soep was heerlijk. #tip)


Weet je wat interessant is aan die ’15 minute meals’ van Jamie? Dat hij na heeft gedacht waar zijn doelgroep behoefte aan heeft en daar vervolgens content (een boek/televisieprogramma/instagramposts) over maakt. Hij richt zich op drukke mensen die weinig tijd (en zin) hebben om te koken. In het programma benadrukt hij dat je ‘niet te moeilijk moet doen’. Gebruik de keukenmachine om de pompoen te schaven, kook water in de waterkoker voor de noodles en gebruik een knoflookpers.
Jamie Oliver content

Andere content vanwege corona

Inmiddels hebben de contentmakers van Jamie Oliver vanwege corona het roer omgegooid. Via zijn Instagrampagina kom ik terecht op zijn website met ‘Keep cooking and carry on’ recepten: over het bakken van brood en troostende chocoladetaart in tijden van lockdown.

Ook nu in coronatijden is het belangrijk om als ondernemer na te denken over jouw doelgroep. Wat zijn blogs, podcasts of misschien wel een boek waar jouw publiek op zit te wachten? Wat kun jij toevoegen met jouw kennis?

Ik geloof dat we allemaal kennis hebben die we kunnen delen met anderen. Soms zit je zelf zo opgesloten in je eigen bubble of vakgebied, dat je niet beseft dat dingen die jij heel normaal vindt, voor anderen heel lastig zijn. Dat jij anderen iets kunt leren.

Leer beter schrijven door Netflixseries
Een paar tips voor het maken van waardevolle content, want ook al heb jij geen groot marketingteam achter je staan, ook jij kunt aan de slag met je blog of op social media!

Gebruik de volgende drie tips.

1. Over welke onderwerpen in jouw vakgebied vragen bekenden en vrienden jou altijd om advies? Kun jij praktische tips geven over een bepaald onderwerp?

2. Wat zijn dingen die je in de afgelopen vijf jaar geleerd hebt en eerder had willen weten? Vat ze samen in tien punten.
3. Wie zijn jouw grote inspiratiebronnen en waarom?

Ja, kom ik weer met mijn betoog over waardevolle content. Maar op sommige verhalen zitten we nu wél te wachten. Daar ben ik van overtuigd.

Wil je weten hoe ik je kan helpen als contentcoach? Kijk dan even hier!

Wil je content leren maken waarmee je jouw ideale klanten aantrekt? Maar heb je weinig tijd om dat te doen? Volg dan mijn online training Schrijven voor je doelgroep zonder dat het veel tijd kost. Ik leer je hoe je aantrekkelijke content maakt die de juiste snaar raakt bij je doelgroep. Klik hier voor meer informatie.