Vijf tips voor het maken van een sterke website
Mijn nieuwe website is vorige week live gegaan. Hoor je daar ‘Bloed, zweet en tranen’ van Hazes bij als achtergrondmuziek? Want zo is het natuurlijk wel. Een sterke website maken kost tijd, veel tijd. Je moet zorgen dat alle linkjes werken, evenals de pop-up naar je mailinglijst en dat teksten goed zijn en de foto’s mooi en passend bij je huisstijl. Ik wilde je even meenemen in dit proces en een aantal nuttige tips geven voor het maken van een sterke website.
Ik heb mijn website aangepakt, omdat mijn aanbod is veranderd en daarnaast was mijn site verouderd. Het is belangrijk om je website vaak te updaten. Al snel maakt een site een verouderde indruk.
Met deze vijf tips maak jij ook een krachtige en moderne website!
1. Zoek een goede websitebouwer die begrijpt wat het inhoudt om een goede, responsieve websites te maken.
Je hebt namelijk websitebouwers in alle soorten en maten. Ik wil met iemand werken met passie voor zijn/haar vak. Iemand die begrijpt dat een website niet meer alleen draait om een plaatje van jou en je werk, maar klanten ook in staat stelt om op een simpele manier met je in contact te laten komen. Ik kan Miranda Endhoven van Mediabear en Judith Bierhuizen Webdesign van harte aanbevelen.
2. Ook bij het maken van je website is het belangrijk om je doelgroep goed voor ogen te hebben. Weet waar je doelgroep mee worstelt en pas jouw teksten daarop aan. Bied een oplossing voor het probleem van je doelgroep. Ik hoop dat het duidelijk is dat ik ondernemers help en begeleid om content te maken. Ik zorg dat ze het volhouden en over de angst heen stappen om online zichtbaar te zijn. Schrijf dus niet alleen over jezelf, maar ook over je klant.
(En daarnaast werk ik ook nog steeds als copywriter voor diverse organisaties, zo maak ik nu bijvoorbeeld een magazine voor de HvA en een cursus journalistiek voor de NLPO. Over tekstschrijven voor organisaties maakte ik een aparte salesapagina).
Weet hoe je doelgroep eruitziet en waar deze personen mee worstelen en gebruik dat in je websiteteksten.
3. Zorg dat op veel plaatsen duidelijk is hoe klanten met je in contact kunnen komen. Maak dus op veel plekken op je website knoppen, waarmee jouw klanten je kunnen bereiken. Maak je website responsief. Zorg dat bezoekers niet moeten zoeken naar hoe ze met je in contact kunnen komen.
4. Plaats reviews van klanten en maak een duidelijk portfolio van je eerdere werk. Dit geeft een goed beeld van jou. En reviews zijn goud waard, want we willen natuurlijk geen ‘wij van WC-eend.’
5. Maak niet te veel pagina’s, maar hang je aparte salespagina’s onder de ‘werk met mij’ pagina. Zo heb ik salespagina’s voor copywriting voor ondernemers, copywriting voor organisaties en mijn werk als contentcoach. Zo zien klanten duidelijk wat ik aanbied.
Ik kan een analyse maken van je webite en de belangrijkste pagina’s, zoals de homepage of de aboutpage, voor je herschrijven. Dit doe ik aan de hand van een uitgebreid interview en een vragenlijst. Door corona is je aanbod misschien compleet veranderd. Het is belangrijk om dit op een goede manier te communiceren. Ik kan je daarbij veel werk uit handen nemen. Wil je de pagina’s ook ombouwen? Dat is ook mogelijk. Hiervoor werk ik samen met een aantal goede websitebouwers.
Wil je jouw onderneming ook neerzetten met een sterke en krachtige website? Dit is hét moment om hier aan te werken!
Wil je content leren maken waarmee je jouw ideale klanten aantrekt? Maar heb je weinig tijd om dat te doen? Volg dan mijn online training Schrijven voor je doelgroep zonder dat het veel tijd kost. Ik leer je hoe je aantrekkelijke content maakt die de juiste snaar raakt bij je doelgroep. Klik hier voor meer informatie.
Ook deel ik ook iedere editie naast boekentips mijn beste schrijftips met je! Schrijf je hier in voor mijn nieuwsbrief.